• Arıza Teşhis ve Çözüm Kategorisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    Bu kategoride, arıza kodları, sorun giderme adımları, kullanıcıların karşılaştığı arızalar ve çözüm önerileri gibi konular hakkında bilgi paylaşabilirsiniz. Sorunlarınızı çözmek ve aracınızı tamir etmek için bu kategoriyi takip edin.

Yardım OBD-II Konnektörü Pin Yapısı ve Protokol Açıklamaları (Detaylı Rehber)

Merhaba arkadaşlar!
Aracınızın beynine bağlanmak ve teşhis işlemlerini gerçekleştirmek için kullandığımız OBD-II konnektörü hakkında kısa ama faydalı bir rehber paylaşmak istiyorum.


📌 OBD-II Konnektörü Nedir?
Araçlarda motor ve elektronik sistemlerle iletişim kurmamızı sağlayan 16 pinli standart bir arayüzdür. Genellikle direksiyon altındaki panelde yer alır.


🔌 Pin Görevleri Neler?
Konnektör üzerindeki her pinin farklı bir görevi vardır. Öne çıkan pinlerden bazıları:


  • Pin 4: Şase (Toprak)
  • Pin 5: Sinyal Toprağı
  • Pin 6 & 14: CAN Bus (Yüksek ve Düşük hatlar)
  • Pin 7: ISO 9141-2 K-Line (Bazı Asya & Avrupa araçlar)
  • Pin 2 & 10: J1850 Bus (ABD araçları)
  • Pin 16: Batarya gücü (12V)

📡 Desteklenen Protokoller Nelerdir?
OBD-II konnektörü farklı araçlara göre farklı iletişim protokollerini destekleyebilir:
✅ J1850 PWM/VPW: Özellikle Amerikan araçlarda yaygın
✅ ISO 9141-2 / KWP2000: Eski Avrupa ve Asya araçlarında
✅ CAN-BUS (ISO 15765): 2008 sonrası araçlarda standart hale gelmiştir


📊 Her Protokole Göre Pin Yerleşimi
Protokole göre farklı pinlerin aktif olduğunu biliyor muydunuz?


  • CAN-BUS: Pin 6 ve 14 kullanılır
  • ISO 9141-2: Pin 7
  • J1850 VPW: Pin 2
  • J1850 PWM: Pin 2 ve 10

🎨 Diyagramda pinler renklendirilmiştir:
🟢 CAN-BUS için yeşil hatlar
🔴 ISO K-Line için kırmızı
🔵 J1850 Bus için mavi


🧰 Bu bilgiler, araç arızalarını teşhis ederken ya da OBD cihazlarıyla iletişim kurarken büyük kolaylık sağlar.


📥 Elinde OBD cihazı olan ya da araç beyniyle uğraşanlar varsa, hangi protokolü kullandığınızı yorumlara yazabilirsiniz!

490245263_1843371353171245_6728439493255534937_n.jpg
 
  • Geri
    Üst